Huisregels

Tarief D’n Ukkepuk 2018:
Het uurtarief is € 5,92 per kind.
Daarnaast betaalt u per kind een vast bedrag aan het gastouderbureau.
Inbegrepen bij het uurtarief:
• Fruit
• Brood en beleg
• Drinken
• Verantwoorde tussendoortjes
• Speel en knutsel materiaal
Niet inbegrepen bij het uurtarief:
• Luiers
• Babydoekjes etc.
• Speciale voeding (i.v.m. allergieën/ diëten)
• Babyvoeding (poedermelk, potjes)
• Warm eten
Uw kind kan bij mij een warme maaltijd krijgen in overleg. Indien uw kind later als 18:00 uur opgehaald wordt krijgt het automatisch een maaltijd.
U mag de warme maaltijd ook zelf meegeven.

 

Openingstijden D’n Ukkepuk:

Maandag 07:00 – 19:00
Dinsdag 07:00 – 19:00
Woensdag 07:00 – 19:00
Donderdag 07:00 – 19:00
Vrijdag 07:00 – 19:00
Zaterdag* In overleg
Zondag* In overleg
*In overleg is avond/nacht en weekendopvang mogelijk.Ma t/m vrijdag van 19:00 tot 22:00 uur en op zaterdag wordt er 125% van het vaste uurtarief gehanteerd. Voor de nachtopvang geldt een vast tarief van € 25,- inclusief ontbijt. Op zon- en feestdagen wordt er 200% van het vaste uurtarief gehanteerd

Kennismaking ouders en kinderen:
Er wordt gewerkt met een vaste kennismaking. Als eerste vind er een gesprek met de ouders plaats om een en ander door te spreken. Daarna kan het kind instromen middels gewendagen. Deze zijn als volgt:
Dag 1: ± 3 uur zonder slaapmoment.
Dag 2: ± 4 uur met slaapmoment.
Dag 3: start van de opvang.
De gewendagen hoeven niet aangesloten te zijn. Wel wordt verwacht dat u tijdens de gewendagen te allen tijde bereikbaar bent.

Dagelijks vindt er tijdens het brengen en halen van uw kinderen korte overdracht plaats, indien u uitgebreider met mij over uw kind wilt praten wordt er een afspraak gepland. Mocht ik het nodig vinden om situaties met u te bespreken, neem ik contact met u op

Hygiëne en veiligheid:
• De schoenen blijven bij mij zoveel mogelijk op de gang staan. Dit om de vloer zo schoon mogelijk te houden zodat er gerold en gekropen kan worden. Uw kind kan lekker op slofjes, sokken of blote voeten spelen, net wat u zelf het fijnste vind.
• Ouders hoeven bij het halen en brengen de schoenen niet uit te trekken, tenzij deze heel erg vies zijn.
• Ieder kind slaapt in een schoon bedje en heeft zijn/haar eigen beddengoed wat ik elke week was, als het vies is word het natuurlijk tussendoor extra verschoond.
• De maaltijden zullen altijd aan tafel plaats vinden. Tenzij wij buiten gaan picknicken.
• De GGD en het gastouderbureau controleren minimaal 2 keer per jaar op veiligheid en hygiëne bij D’n Ukkepuk.
• Eetstoelen worden na elke maaltijd schoon gemaakt. Na de lunch wordt de ruimte rond de eettafel geveegd.
• De poort is altijd op slot.
• Na iedere toiletbeurt wordt de wc even gecontroleerd. Na elk toiletbezoek worden de handen gewassen.
• Voordat we aan tafel gaan en ook daarna worden even de handen en evt. monden gewassen.
• Er wordt op het einde van de dag gestofzuigd en eventueel gedweild.
• De ruimtes worden dagelijks gelucht. Alle ruimtes zijn rookvrij, ook als er geen kinderen zijn.
• Speelgoed wordt een keer in de twee maanden gewassen, mits het nodig is wordt het vaker schoongemaakt.

Opvang dagen/ tijden doorgeven:
U dient de opvang dagen/tijden een maand vooraf door te geven. De dagen/tijden graag doorgeven via de mail.

Vakanties en vrije dagen:
Vrije dagen dient u uiterlijk 1 weken en bezoek dokter/tandarts dient u uiterlijk 24 uur van te voren te melden.
Vakanties dient u uiterlijk 8 weken van te voren schriftelijk te melden.

Zwangerschapsverlof ouders

Wanneer ouders met zwangerschapsverlof gaan wordt er in overleg afgesproken wanneer de oudere kinderen naar de opvang komen. Dit omdat het voor de kinderen een beter is als er niet te veel veranderingen in hun ritme komt.

Ongevallen:
• Bij een ernstig ongeval schakel ik meteen een hulpverlener in en neem meteen contact op met de ouders. De ouders vullen bij intake alle gegevens in met nummers van arts, tandarts etc., ook 2 noodnummers worden ingevuld, mochten de ouders een keer niet te bereiken zijn, kan ik daar nog altijd heen bellen. Ook wordt er extra hulp ingeschakeld middels mijn persoon die stand-by staat.
• Bij ongevallen wordt er een ongevallen registratieformulier ingevuld, ouders en het gastouderbureau ontvangen hiervan binnen 7 dagen een kopie. Het gastouderbureau zal afhankelijk van de ernst van het ongeval onderzoek doen. Naar aanleiding van dit onderzoek zal het gastouderbureau haar bevindingen terugkoppelen aan de ouder(s) en aan de gastouder.
• Het hele huis is voorzien van veiligheidstoepassingen zoals, traphekjes, stopcontactbeveiliging, haakjes op de deur. Brandmelders.

Aanmelden:
Plaatsing gaat via het gastouderbureau of via het Contact Formulier.
Ik sta ingeschreven bij de volgende gastouderbureau’s;logo-voor-internet

Gastouderbureau kind & Zo
Mira Lutt
Newtonbaan 7
3439 NK  Nieuwegein
Tel: 06-4805 2126
www.kindenzo.nu

Gastouderbureau Happy
Marcel van Gorp
Loo 4
5571KR Bergeijk
Tel: 06-54311828
www.happygastouderbureau.nl
U dient zelf zorg te dragen voor de aanmelding bij het gastouderbureau

Opzegtermijn:
Voor zowel gastouder als de ouder(s) geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen kan alleen schriftelijk gebeuren. U dient apart op te zeggen bij het gastouderbureau en bij de gastouder.

Betalingsverplichting:
Het betalingsverkeer loopt via het gastouderbureau. Het aantal opvanguren wordt maandelijks door Gastouderopvang D’n Ukkepuk doorgegeven aan het gastouderbureau en via hen krijgt u vervolgens de factuur.
Indien u uw betalingsverplichting niet nakomt binnen 30 dagen, zal de opvang per direct stop worden gezet.

Advertenties